Brukervilkår

Generelt:

1. Dette er en avtale mellom AtB AS som tilbyder av Mobilkonto og kunden som er den den som har inngått avtale om Mobilkonto.

2. I tillegg til avtalevilkår for bruk av Mobilkonto, må kunden også følge vilkårene for bruk av Mobillett

3. Kunden er ansvarlig for å holde seg oppdatert om hvilke produkter som kan kjøpes med SMS og App. Produkter, priser og gjeldende vilkår for produktene finnes på www.atb.no.


Betaling:

4. Avtalen gir kunden rett til å benytte Mobilkonto som et betalingsmiddel for billettproduktene som til enhver tid tilbys gjennom Mobillett.

5. Avtalen gir AtB rett til å belaste kundens Mobilkonto med prisen for de produktene som kunden kjøper via SMS eller App.

6. For å kunne belaste Mobilkonto for billettkjøp, må saldo være positiv og minimum tilsvarende kjøpesum. Dersom saldo er mindre enn kjøpesum, vil billettkjøpet automatisk i stedet belastes Kundens mobilregning.


Avtaleperiode og oppsigelse:

7. Avtalen er gyldig fra det tidspunkt kunden aksepterer disse vilkårene.

8. Kunden har til enhver tid rett til å si opp avtalen gjennom skriftlig melding til AtB.

9. AtB kan si opp avtalen med kunden med forutgående skriftlig varsel dersom AtB stanser å tilby produktet, endrer produktet vesentlig eller det av andre årsaker blir uaktuelt å opprettholde avtalen.


Refusjon av verdi i Mobilkonto:

10. For evt. refundering av verdi på Mobilkonto, må kunden forevise gyldig legitimasjon for å bekrefte at vedkommende er rettmessig eier av Mobilkonto.

11. Gyldige årsaker til evt. refusjon er ved sykdom, dødsfall, flytting, endring i reisemønster grunnet jobb eller ved feil ved kjøp/påfylling av verdi til Mobilkonto. Forholdene skal dokumenteres i den grad det er mulig.

12. Ved en evt. utbetaling vil det ikke kunne foretas utbetaling kontant over disk ved våre kundesenter. Kunden kan bare få evt. refundert beløp tilbakeført til konto hvor belastningen opprinnelig ble gjort fra, til eller annen oppgitt bankkonto. I alle tilfeller må det fylles ut et refusjonsskjema av kunde.


Refusjon av periodebillett:

13. En aktivert periodebillett kjøpt med Mobillett kan ikke stoppes, og gir derfor ingen mulighet for refusjon. Kunden er selv ansvarlig for kjøp av riktig billett-type.


Refusjon av enkeltbillett:

14. Dersom det kan påvises feil hos teleoperatør eller i appen som gjør at du kjøper flere billetter, refunderes billettene. Ta kontakt med AtB kundesenter enten via telefon 177, atb.no eller personlig oppmøte på AtB kundesenter.


Personvern:

Se vår personvernerklæring under "Info og priser" i Appen.